Bangkok & Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Geert en Carola - WaarBenJij.nu Bangkok & Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Geert en Carola - WaarBenJij.nu

Bangkok & Kanchanaburi

Door: Carola

Blijf op de hoogte en volg Geert en Carola

26 December 2014 | Thailand, Kanchanaburi

En toen waren we alweer een weekje verder. Een week vol nieuwe indrukken, in omgevingen met enorme contrasten en natuurlijk de kerstdagen.
Zoals ik mijn vorige bericht eindigde zat ik toen in het vliegtuig op naar Bangkok. Dit hadden we zo gedaan omdat we graag in het weekend in Bangkok wilden zijn, dit scheen erg leuk te zijn en er zou dan ook een enorme markt zijn.
Eenmaal aangekomen op het vliegveld was het zoeken naar het treinstation. Helaas bleken er geen treinen meer te gaan waardoor we dus op zoek konden naar de bus die nog wel zou moeten rijden. De busstop zoeken was nog een hele opgave maar Geert had hem uiteindelijk wel gevonden. Het enige wat daar helaas aangegeven staat is: busstop. Geen idee welke bussen er langs kwamen, om welke tijden en waar ze naartoe gingen. Gelukkig wisten we welk busnummer we moesten hebben en kwam deze waarrempel na 2 minuten aangecrosst!
Nou, instappen en wegwezen, was geloof ik het motto van deze chauffeur want zodra beiden voeten in de bus stonden werd er plankgas gegeven (voor degene die de films van Harry Potter kennen.. Het deed mij echt denken aan die bus waarin Harry stapt, die ook als een malle door alle straten rijdt en zelfs slinkt wanneer de straten te smal zijn. Even om jullie een idee te geven ;-)).
Uiteindelijk bij het goede station geëindigd vanaf waar we ongeveer nog tien minuten zouden moeten lopen vanuit uitgang 1. Helaas stonden we bij uitgang 2, was heel de weg opgebroken, konden we dus maar 1 kant op en moesten we dus helemaal rondlopen om de juiste weg te vinden (het was ondertussen een uur of half 1 's nachts). Al met al het hostel gevonden, en dit was echt een tophostel! Nog even gauw met de tuktuk naar Chinatown (half 2 ondertussen) en wat was dat een chaos. Veel vis (blegh), veel mensen, veel zooi en één grote chaos. Maarrrr ook wat supermarktjes gelukkig. Gauw weer terug (voor dubbel zoveel geld natuurlijk) om te zien dat de supermarkt naast onze hostel tóch wèl open was. Nou ja, ritje Chinatown voor niks maar wel alvast iets van Bangkok gezien, hihi.

Bangkok
De eerste dag hebben we lekker uitgeslapen nadat we zo laat waren aangekomen en zijn we vervolgens een fietstour bij Co van Kessel gaan boeken voor zondag. Daarna de stad in, naar het Grand Palace en bijbehorende tempel. Daarna doorgelopen naar een andere tempel (ik weet nu even de namen niet) met een enorm gouden beeld erin (who pat???). Vervolgens geprobeerd om langs het water terug naar het hostel te lopen omdat we al lopend toch wel erg veel leuke dingen tegenkwamen (we waren met de boot heen gekomen). Helaas zijn er in Bangkok veel zijstraatjes en zijn de kaartjes maar weinig gedetailleerd waardoor we uiteindelijk toch voor de laatste paar meters een tuktuk hebben moeten nemen.
's Avonds nog naar Pat Pong geweest op zoek naar een leuke PingPong show (geintje). Maar dit is wel het gebied waar de Ladyboys zich bevinden maar ook gewoon een drukke toeristische plaats. Er was ook een erg leuke, gezellige markt. Na een tijdje een leuk zijstraatje ingeschoten, die bleek alleen vooral Geert geen leuk straatje te vinden hihi. Oeps, foutje, dit is dus een straatje voor de echte mannen die ook van mannen houden ;-). Gauw het straatje maar weer uit dus. Na een gezellige avond lekker terug naar de hostel want morgen zou de fietstour op het programma staan en die vertrok om 8:00 uur.

Volgende ochtend dus om 8:00 fietsen door Bangkok! Super leuk, super veel gezien en door de meest kleine en drukke straatjes gefietst!
's Middags met de metro naar de markt. Hij was inderdaad gigantisch, zowel overdekte gedeeltes als open gedeeltes, met natuurlijk ook weer enorm veel mensen. Door de hitte en de drukte hebben we ook niet alles gezien. Het geschuifel overal tussendoor en voor ons gevoel toch vaak weer hetzelfde zien, waren we op een gegeven moment dus ook wel zat. Nog wat lekkere hapjes op de markt gekocht, opgegeten in het park en de metro terug gepakt.
's Avonds gegeten in een zogeheten skybar. We wilden erg graag naar de skybar Sirocco, bekend van The hangover II, maar hier waren nette kleding en schoenen voor vereist.. Dus een iets minder spectaculair alternatief gekozen waar we lekker hebben ge.... Uhm ja, wat was het... Soort van gegourmet ;-)

Kanchanaburi
Maandagochtend weer vertrokken uit Bangkok om de bus naar Kanchanaburi te pakken. Alles volgens plan verlopen (reizen duurt hier gewoonlijk iets langer dan ze je voor schilderen) en op tijd aan gekomen in ons volgende guesthouse Apple's Retreat. Een wereld van verschil, vanuit de drukke stad naar een iets buiten de (stuk rustigere) stad gelegen guesthouse. Wel een toplocatie, vriendelijke personeel en prima kamers. Tijd om wat plannen te maken voor de komende dagen en een beetje de omgeving te verkennen.

Dag 1:
Eerste dag gekozen voor het huren van een fiets. Zo konden we makkelijk de omgeving verkennen en omdat we graag naar de Bridge over de River Kwai en dergelijke wilden en dit goed aan te fietsen was, leek dit een goede optie. Nou hoppa een fiets voor een euro per dag. In NL haal je ze nog mooier uit de Amsterdamse grachten maar goed het fietste :D Op naar de brug, hier kwam ook net de trein aan. Wat foto's gemaakt en rondgekeken om vervolgens naar de begraafplaats van een gedeelte van de slachtoffers te fietsen. Pas wanneer je daar staat, complete teksten helder in het NL kan lezen, ziet dat ongeveer 1/3 van de enorme hoeveelheid graven ook nog NL-ders betreft, dan pas dringt het door. De brug waar ik net foto's heb staan maken. Daar hebben zich werkelijk vreselijke taferelen afgespeeld. We zijn later ook nog doorgefietst naar het JEATH War Museum waar we nog meer hebben gezien en gelezen over wat er zich allemaal heeft afgespeeld. Dat was erg indrukwekkend en best heftig!
Maar om de dag maar niet al te zwaar af te sluiten zijn we later nog naar de nachtmarkt geweest. Deze was erg gezellig en naar ons idee een stuk schoner dan Bangkok. Hier hebben we dan ook allerlei gerechten en hapjes gekocht en geproefd (tot we beiden per ongeluk in de fik stonden door echt enorm pittige balletjes hihi). Fietsen ingeleverd en lekker terug naar onze kamer.

Dag 2:
Op naar de waterval!! Deze dag hebben we gepland naar het Erawan Natuurpark te gaan, waar zich een waterval bevindt die uit 7 niveaus bestaat. Dit was ook weer erg tof en super mooi. Gelijk doorgelopen naar het hoogste niveau om later rustig te kunnen afdalen. Maar de weg er naartoe was al zo leuk, de paden werden steeds minder begaanbaar. Stenen, wortels, gladde rotsen, noem maar op. Het werd dus een beetje een geklim en geklauter maar dat vinden wij juist leuk! Eenmaal boven schoenen uit en nog een stukje door het water om nog iets hoger in de waterval te kunnen klimmen. Gewaarschuwd door een NL gezin dat wij onderweg tegen kwamen stapte ik al lichtelijk angstig het water in... Nou dat viel mee! Maar een paar stappen verder en even stilstaan.... Whaaaaaaa!! Inderdaad! Die grote vissen, gedver ze knabbelen echt aan je voeten! Net als Dr. fish alleen dan zeer sterk uitvergroot! Gekriebel aan de zijkant en onder je voeten, nou ik kan er niet tegen. Dus ben ik als een gek (ja inclusief gekke geluiden) op de eerste en de beste steen geklommen om mezelf veilig te stellen en me voor te bereiden op het feit dat ik toch echt weer van die steen af zou moeten. Gelukkig begreep ik later van Geert dat wanneer je goed blijft bewegen, de vissen wel wegblijven. Dus al stampend heb ik het heelhuids gehaald om verder en weer terug te komen :D
Boven op de waterval was super mooi, leuke foto's geschoten en later weer aan de afdaling begonnen. Hier hebben we uiteindelijk ook nog een groepje apen gezien. Zo leuk en dichtbij, er was zelfs een babyaapje! Dus dit was ook weer een erg geslaagd uitje!

Dag 3:
Na goed nadenken en een beetje twijfel hebben we toch gekozen om deze dag naar de tijgertempel te gaan. En dat was echt een goede keuze! Natuurlijk waren de tijgers tof en indrukwekkend. We hebben ze mogen aaien, zijn met ze op de foto gegaan, hebben ze naar buiten mogen begeleiden en zien stoeien en spelen terwijl wij zelf in een 'kooi' waren gezet (lees: een paar dranghekken die ze ter plekke neerzetten, want ja, veiligheid boven alles hè hihi). Maar naast de tijgers liepen daar nog meer wilde diersoorten rond. Zo liep er een zwijn met allemaal jonkies, waren er herten maar was er ook een plas vol waterbuffels. De waterbuffels hadden ook jonkies en na een tijdje kwam er 1 van hen steeds dichterbij. Uiteindelijk kwam hij (of zij) gezellig bij me staan en kon ik hem aaien en kwam er nog een tweede! Geert heeft ook nog even met ze kunnen knuffelen, echt zo lief!
Helaas was de tijd snel om en waren we uiteindelijk al te laat dus zijn we gauw terug naar onze taxi gegaan om weer terug naar het dorp te rijden.
Laatste avond rondje nachtmarkt en hapje eten in 'het tentje op de hoek waar het altijd zo druk is'. Morgen reizen we nog een klein stukje verder naar, de al weken geleden geboekte, drijvende luxe huisjes!

Dag 4:
En hier zit ik dan! In het mooie, luxe, supermooie drijvende huis op de river Kwai. Het is werkelijk zo tof, heel rustig (als er geen longtail boot langsvaart met een vrachtwagen motor erop) en je kunt er dus ook alleen met de boot komen, heel gaaf! Aan de zijde waar de huisjes liggen kun je nog wel het land op en daar bevind zich een grot. Hier zijn we vanmiddag nog even wezen kijken maar daar was eigenlijk niet zoveel aan (ik ben niet zo van de grotten en Geert heeft er al velen gezien en zei ook dat deze niet zo bijzonder was). Verder lekker in de rivier gezwommen en onder de heeeeeerlijke regendouche gedoucht. Oh, en lekker niksen natuurlijk!

Verdere planning is nog niet helemaal duidelijk maar wat het eindelijk is geworden zullen jullie wel in ons volgende verslag lezen!

Liefs,
Carola en Geert

• 26 December 2014 - 18:17

Jacqueline :

Leuk die fietstocht van Co. V Kessel, is hij g
    Van Greenwood travel, te regelen in een hotel op de hoogste verdieping?
    Ik herken het nl van mijn fietstocht door Bangkok, awesome!

Heb het goed, wij zijn bijna door onze 2e kerstdag heen.
    Op naar oud en nieuw!

• 26 December 2014 - 19:21

Anja:

Heerlijk om weer mee te kunnen lezen Carola en Geert !

• 27 December 2014 - 10:26

Ina:

Heerlijk dat jullie zo genieten!! Carola wat leuk dat je die stukjes schrijft. Heel veel liefs voor jullie samen xxxx

• 27 December 2014 - 11:09

Mams:

Hee meisie , wat een verhaal , ik heb echt soms in een deuk gelegen , ik hoor je het gewoon zeggen ,
    en we zien op de foto,s dat jullie heel erg genieten .op naar de volgende week .
    Trouwens blijft het voor mij best vreemd . Ik die vroeger om een geit te zien naar boer Gilles moest , en nu een kind heeft die dit onderneemt . Maar wel heel leuk hoor ,

• 27 December 2014 - 11:09

• 27 December 2014 - 11:10

• 27 December 2014 - 11:30

• 27 December 2014 - 12:18

oeps , beter 4 x dan geen 1x hi hi ,

• 27 December 2014 - 12:28

Paps:

Hoi kinders, ik begrijp dat jullie het heel erg naar de zin hebben daar in Thailand.
    Jullie beleven heel wat en doen een boel ervaringen op in dat verre land.
    Ook ondernemen jullie veel om maar zoveel mogelijk van het land te zien, geweldig hoor.
    Nou ga zo door en geniet maar volop van alles wat je daar ziet.
    Dikke truffel voor jullie allebei en wees voorzichtig, xxxx.

• 27 December 2014 - 12:36

Rob En Annet:

Hallo Geert en Carola,

Wat leuk om jullie reis zo te volgen. We zagen jullie al lopen door de straatjes in Bangkok. Dus je hebt het heerlijk levendig geschreven Carola. Geniet nog heerlijk de komende weken. Dan genieten wij al lezend lekker mee. Nog veel plezier en mooie momenten!!
    Groetjes vanuit een wit Spijkenisse

• 27 December 2014 - 19:34

Gon:

Hallo Carola en Geert het is geweldig wat jullie allemaal zien en beleven, als je het leest is het net of we het een beetje mee beleven. wij wensen jullie een geweldige jaarwisseling .Groetjes vanuit een koud en wit Zuidland